Tesla Model Y - Το οδήγησα, εντυπώσεις!

- Αν θέλετε, υπάρχει και διαθέσιμο για Test Drive.
- Τι εννοείτε; Μπορώ να το δοκιμάσω εδώ ή πρέπει να επισκεφθώ κάποιο κατάστημα;
- Όχι, όχι, υπάρχει εδώ έξω και μπορείτε να το οδηγήσετε σήμερα.

#ti_eipe_tora?

Κάπως έτσι ξεκίνησε ο διάλογος, από μία απο τις ωραιότερες εμπειρίες οδήγησης που έχω βιώσει!


Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή... 

Είχα επισκεφθεί την έκθεση Αυτοκίνηση - Electromobility 2023 που γινόταν στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Tae Kwon Do (αγαπημένος εκθεσιακός χώρος, έχω επισκεφθεί πολλές εκθέσεις εκεί). Η έκθεση ήταν πολύ ωραία και είχε αρκετά αυτοκίνητα που δεν είχα δει από κοντά!


Τριγυρνώντας λοιπόν από περίπτερο σε περίπτερο και χαζεύοντας τα αυτοκίνητα της έκθεσης, άκουσα ότι η Tesla έχει περίπτερο εντός της έκθεσης.
Χάρηκα πάρα πολύ, γιατί θα έβλεπα από κοντά τα αυτοκίνητα της εταιρίας! Τα βλέπω αρκετά συχνά στο δρόμο (έχουν γίνει αρκετά "κοινά" πλέον), αλλά δεν είχε τύχει να δω από κοντά. 
Φτάνω λοιπόν στο περίπτερο και τι να δω..;;

Υπερπαραγωγή!!!

Το περίπτερο είχε ένα μοναδικό στυλ και vibes, πολύ ιδιαίτερο, δυναμικό και πρωτοποριακό, όπως ακριβώς αρμόζει στα ιδιαίτερα αυτοκίνητα της εταιρίας! Ήταν πολύ μπροστά σε design, σε σχέση με κάθε άλλο περίπτερο της έκθεσης (ακόμα και σε σχέση με τα πολύ προσεγμένα) και δείχνει πόσο προσηλωμένοι είναι οι άνθρωποι της Tesla στην κάθε λεπτομέρεια! Όταν έχεις ένα τόσο ιδιαίτερο προϊόν, τότε όλα πρέπει να είναι ιδιαίτερα (marketing, διαφήμιση, πωλήσεις, κτλ.).


Εκεί είχε το πολύ όμορφο Tesla Model Y και το "διαστημικό" Tesla Model X! Το Model X ήταν πραγματικά διαστημικό με τις πόρτες που ανοίγουν σα φτερά (Gullwing style), τις πολλές θέσεις εντός και τους τρομερούς χώρους. Γενικά, είναι μία υπερ-κατασκευή με πολλή τεχνολογία επάνω! 
Είναι σαν το αυτοκίνητο του Ironman (όχι Batmobile, όσοι γνωρίζουν το συγκεκριμένο υπερήρωα, θα καταλάβουν τι εννοώ)!
Μπροστά του, το Model Y δείχνει εντελώς συμβατικό, αλλά μόνο και μόνο επειδή συγκρίνεται με κάτι τόσο πρωτοποριακό! Ακόμη και το πιο απλό Tesla έχει πολλή τεχνολογία επάνω του, σε σχέση με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα.




Ο κόσμος στο περίπτερο ήταν άπειρος (λογικό..), έμπαιναν και έβγαιναν στα αυτοκίνητα και μιλούσαν με τους πωλητές για τιμές και εξοπλισμούς. Καθώς χάζευα τα αυτοκίνητα, με πλησιάζει μία κοπελίτσα και με ρωτάει ποιο αυτοκίνητο μου άρεσε και αν θέλω να μου δώσει λεπτομέρειες για κάποιο από αυτά. Της απαντάω πως αυτό που μου άρεσε ήταν το Model Y (οικογενειακό γαρ) και αφού μου αναφέρει τα χαρακτηριστικά και τις τιμές, με ρωτάει αν θα ήθελα να το οδηγήσω.
Σάστισα.. Τι εννοεί..;; Έχουν το Tesla Model Y για Test Drive..;; Μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο;; Άκουσα καλά ή ονειρεύομαι..;; Μπα.. μάλλον για ραντεβού στην αντιπροσωπεία θα είναι..

- "Τι εννοείτε; Μπορώ να το οδηγήσω εδώ ή πρέπει να κλείσω κάποιο ραντεβού στην αντιπροσωπεία;"
- "Όχι, έχουμε έξω αυτοκίνητα και μπορείτε να το οδηγήσετε τώρα!", απάντησε χαμογελαστά, καθότι διέκρινε την έκπληξή μου.. "Απλά θα πρέπει να περιμένετε λίγο, γιατί έχει αναμονή..", συμπλήρωσε λίγο διστακτικά. 

Τι είπε τώρα; Αναμονή; Δε με νοιάζει καθόλου! Θα περίμενα και μέχρι το βράδυ, για να το οδηγήσω!

Έτσι, κατευθύνθηκα προς το σημείο που γίνονταν τα Test Drives της Tesla. 
Η θετική εντύπωση που είχε δημιουργηθεί από το περίπτερο, συνεχίστηκε και εκεί! 
Στο σημειο του Test Drive υπήρχαν δύο εκπρόσωποι της εταιρίας που ήταν ντυμένοι σε απόχρωση total black και φορούσαν άσπρα snickers! Ήταν πολύ classy and sporty!
Είπαμε... προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια! Δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη!

- Να σας πούμε λίγα πράγματα για το αυτοκίνητο;
- Ναι, φυσικά!
- Διαθέτουμε το Model Y για test drive, το οποίο υπάρχει σε δύο εκδόσεις, τη Long Range με 400 άλογα και την Performance με 550 άλογα. Εσείς ποιο θέλετε να δοκιμάσετε;
- Το Performance πρακτικά (προφανώς..), αλλά δε θα με πείραζε αν ήταν και το Long Range (αλίμονο..).
- Ωραία, απλά επειδή έτσι είναι η ροή των Test Drives, δε γνωρίζουμε ποιο θα έρθει, οπότε μπορεί να είναι και το Long Range.
- Δεν έχω κανένα πρόβλημα!
- Ωραία, απλά έπρεπε να σας ενημερώσουμε.

Πάμε πάλι... #ti_eipe_tora? 400 και 550 άλογα; Παναγία μου... Λύκος με φορεσιά προβάτου δηλαδή!

Το αυτοκίνητο ήρθε, ο προηγούμενος οδηγός βγήκε ενθουσιασμένος, έκανε κάτι κινήσεις με τα χέρια, μουρμούριζε και ψιθύριζε "τέλειο" και έλεγε στους πωλητές πόσο το ευχαριστήθηκε... 
Για να δούμε θα είναι τόσο τέλειο, όσο περιμένω ότι θα είναι;

"Δώστε μας λίγο να τσεκάρουμε τη μπαταρία" είπε ο πωλητής και αμέσως μετά συμπλήρωσε "είναι εντάξει, περάστε".

Μπαίνω μέσα και... έκπληξη! Το απόλυτο minimality! Ο οδηγός αντικρίζει μόνο το τιμόνι και τη χαρακτηριστική ΤΕΡΑΣΤΙΑ οθόνη. Playstation θα παίξουμε; Ακόμα και αυτό γίνεται, υπάρχουν ενσωματωμένα παιχνίδια (ένα από αυτά είναι οδήγησης), τα οποία μπορεί να παίξει ο οδηγός, όσο είναι σταθμευμένος προφανώς! 



Μου δείχνουν τα χειριστήρια, τα πάντα ρυθμίζονται από την οθόνη (αντικειμενικά ΤΕΡΑΣΤΙΑ, αλλά έχει γίνει μόδα η τοποθέτηση οθονών σε μέγεθος tablet στα αυτοκίνητα πλέον), μέσα από τα άπειρα κυριολεκτικά μενού και τα κουμπάκια στο τιμόνι. Στο πλάι έχει ένα μοχλό, ο οποίος μεταξύ άλλων, χρησιμεύει για την επιλογή της όπισθεν.

"Μπορείτε να ξεκινήσετε!" μου είπε ο φιλικότατος εκπρόσωπος της Tesla! 
  
Ξεκινάω και αισθάνομαι ότι το οδηγώ χρόνια! Πολύ εύκολο, φιλικό και όσο άμεσο χρειάζεται (κοινώς, δε φεύγει σπινιάροντας, ίσως αν προσπαθήσεις..).
Το τιμόνι έχει ωραίο βάρος, η κατασκευή φαίνεται συμπαγής και πολύ δεμένη (όπως σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα στις ημέρες μας..) και αυτή η απλότητα στο εσωτερικό, έχει κάτι όμορφο, κάτι χαλαρό που σε ξεκουράζει.
Καταλαβαίνεις αμέσως, ότι πρόκεται για premium κατασκευή, όμως, όχι όπως το εννοούν οι υπόλοιποι κατασκευαστές με τα κουμπάκια, λαμπάκια, φωτάκια, οθόνες και όλες τις φλυαρίες και την προσπάθεια εντυπωσιασμού. Εδώ, νιώθεις σαν να βρίσκεσαι σε ένα κινούμενο σαλόνι, στο οποίο η αισθητική είναι minimal και Σκανδιναβικού τύπου. Είναι ένα εξαιρετικό περιβάλλον για να βρίσκεσαι και να ηρεμείς, όταν ενεργοποιηθεί η Αυτόνομη Οδήγηση (η Tesla έχει κάνει τα μεγαλύτερα βήματα σε αυτό τον τομέα).

Βυθίζω το γκάζι και.... το τεράστιο και βαρύ από τις μπαταρίες (ειδικά αυτό που είναι το Long Range) αμάξωμα εκτινάσεται μπροστά με ορμή, χωρίς φλυαρίες! Νιώθεις το "τανκ" να απογειώνεται και τον τεράστιο όγκο να επιταχύνει απότομα! Το στομάχι μαζεύει, τα μάτια γουρλώνουν και τα αυτοκίνητα μικραίνουν απότομα στον καθρέφτη και εξαφανίζονται. #pos_paei_ayto_etsi_re?
Ίσως, η ύπαρξη 400 ίππων σε ένα αυτοκίνητο με μικρότερη και ελαφρύτερη καρότσα να είχαν πιο πολύ drama, αλλά και εδώ έχεις πολύ παραπάνω γκάζι, από όσο πραγματικά χρειάζεσαι! Δεν ξεμένεις ποτέ!
Η ροπή και το τράβηγμα είναι άμεσα, δεν περιμένεις τουρμπίνες να "φουσκώσουν" και στροφές να ανέβουν! Πατάς, πετάγεται μπροστά δυνατά, σχεδόν εκρηκτικά, εξαφανίζεσαι! Και όλα αυτά silent, χωρίς ήχο, χωρίς θόρυβο, χωρίς την παραμικρή φασαρία, χωρίς τίποτα να υποδηλώνει αυτό που εκτυλίσσεται! Silent assassin!

Φτάνει η πρώτη στροφή και αναρωτιέσαι αν στρίβει.. Ξεκάθαρα στρίβει, ξέρεις που πατάει και είναι πολύ στιβαρό. Καλή αίσθηση στο τιμόνι και πολύ αποτελεσματικό. Βοηθάει και η τετρακίνηση σε αυτό, η οποία παίζει το ρόλο της και στην επιτάχυνση. Μοναδική μικρή ένσταση στα φρένα, κάποια στιγμή με τρόμαξε λίγο, φτερούγισα, αλλά δεν είναι πολεμική κατασκευή! 
Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι υπάρχει κάποιο σύστημα ανάκτησης ενέργειας/φόρτισης, το οποίο παίρνει μέρος της δύναμης πέδησης. Δεν είναι κάτι τρομακτικό, έτσι πρέπει να λειτουργεί. Είναι μία κατασκευή οικονομίας και περιβαλλοντικής συνείδησης, όπως προείπαμε και όχι πολεμική κατασκευή. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο! Παρόλα αυτά, όταν αντικρίζεις τα τεράστια δισκόφρενα και δαγκάνες, περιμένεις περισσότερα..

Και κάπου εκεί αλλάζει όλη η κοσμοθεωρία σου για αυτά τα αυτοκίνητα! Μέχρι τώρα, όταν τα έβλεπα στο δρόμο, φανταζόμουν ότι πίσω από το τιμόνι τους βρίσκονται στελέχη που τα απέκτησαν με leasing λόγω της θέσης τους, ή άλλοι παθιασμένοι οπαδοί της ηλεκτροκίνησης, οι οποίοι μπορούν να διαθέσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο (τελευταία βέβαια, έχει γίνει αρκετά "προσιτό" και ανταγωνιστικό!) και δεν μου έκαναν τρομερή εντύπωση.. Εντυπωσιαζόμουν απλά από το hype που έχει δημιουργήσει η εταιρία (είπαμε, τίποτα έχει αφεθεί στην τύχη!) και όχι από το αυτοκίνητο αυτό καθαύτό. 
Θεωρούσα πως είχαν επιλέξει απλά ένα οικονομικό και efficient αυτοκίνητο για να πηγαίνουν στη δουλειά τους.
Μετά από αυτή την εμπειρία όμως, κατάλαβα πως μπορείς να επιλέξεις ένα Tesla, ακόμα και αν σου αρέσει η οδήγηση και την απολαμβάνεις! Μπορείς να πηγαίνεις στη δουλειά σου καθημερινά, να πηγαίνεις τα παιδιά στο σχολείο, να το δώσεις στη γυναίκα να πάει στο Super Market και να βγάλεις και γούστα όταν είσαι μόνος, σε μία απολαυστική διαδρομή!

Και αφού καλύψαμε την οδική συμπεριφορά, η οποία με κάλυψε απολυτα (ok, συζητήσαμε για μικρή επιφύλαξη για τα φρένα), επιστρέφουμε και πάλι στο εσωτερικό. Είπαμε προηγουμένως, ότι έχει μόνο μία μεγάλη οθόνη στο κέντρο. Αυτή η οθόνη δείχνει κυριολεκτικά τα πάντα!

Δύο πράγματα μου έκαναν τρομερή εντύπωση: 

- Το πρώτο ήταν, ότι όλα απεικονίζονταν με ένα τρισδιάστατο τρόπο στην οθόνη. Βλέπεις δηλαδή το αυτοκίνητο και τον περιβάλλοντα χώρο (με αποστάσεις και πληροφορίες). Χαρακτηριστικά, κάποια στιγμή σταμάτησα σε ένα φανάρι και είχα γύρω μου αυτοκίνητα (ήταν στενός δρόμος με δύο αρκετά στριμωγμένες λωρίδες) και έδειχνε την απόσταση από κάθε αυτοκίνητο και βάραγε συνέχεια (αφού τα proximity sensors είχαν τρελαθεί..). Φυσικά, δεν υπήρχε κάποιος κίνδυνος, αλλά οι αισθητήρες καταλάβαιναν ότι είμαι κοντά σε άλλα αυτοκίνητα, από αρκετές πλευρές και ορθώς έκαναν πάρτι!
Κάποια άλλη στιγμή, σταμάτησα πάλι σε φανάρι. Κοιτάζω την οθόνη και φαινόταν ένα παιδί να κρατάει ένα σκύλο, δίπλα σε ένα φανάρι. Σηκώνω το κεφάλι και ήταν ένα κορίτσι που έβγαζε ένα σκύλο βόλτα και περίμενε στο φανάρι! Το σύστημα αυτό η Tesla το ονομάζει Tesla Vision και αποτελεί μέρος του Autopilot (η αυτόνομη οδήγηση της Tesla).
Η αυτόνομη οδήγηση έχει δοθεί σε κάποια σημεία της Αμερικής, ενώ από ότι με ενημέρωσαν, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα στην Ελλάδα.
Παρόλα αυτά, όλοι αυτοί οι σένσορες και οι απεικονίσεις θα τροφοδοτήσουν με data την αυτόνομη οδήγηση και τους υπολογιστές του αυτοκινήτου, ώστε να λαμβάνει αποφάσεις, σχετικές με το περιβάλλον και να κινείται αυτόνομα.

- Το δεύτερο που μου έκανε εξίσου εντύπωση (μάλλον μέρος του ίδιου συστήματος), ήταν ότι όταν ενεργοποιούσες το φλας, στην οθόνη φαινόταν η τυφλή γωνία. Φυσικά, θα μπορούσε να κοιτάξει και κάποιος τον καθρέφτη (έτσι κάναμε πάντα..), αλλά ενδεχομένως, είναι μία εξτρά βοήθεια. 
Δε γνωρίζω τι θα γινόταν αν υπήρχε εμπόδιο και δεν έπρεπε να στρίψω.. Θα χτυπούσε κάποια ειδοποίηση ίσως; Ευτυχώς, δε χρειάστηκε να το δοκιμάσω! Αξίζει εδώ να αναφέρω πως η εικόνα ήταν από κάμερα και όχι τρισδιάστατη απεικόνιση, όπως προηγουμένως.

Γενικότερα, από ότι έχω περιγράψει μέχρι τώρα, η αίσθηση και η εμπειρία που απέκτησα οδηγώντας το αυτοκίνητο ήταν τρομερή

Έχω οδηγήσει αρκετά αυτοκίνητα (όχι όσα ένας επαγγελματίας δημοσιογράφος αυτοκινήτων προφανώς) και γενικότερα εντυπωσιάζομαι δύσκολα, αλλά αυτή είναι μία εντυπωσιακή κατασκευή, φορτωμένη με πολλή τεχνολογία! Έχει τρομερές δυνατότητες και δείχνει προς τα που οδεύει η αυτοκίνηση. Είναι σαν να συγκρίνει κάποιος ένα smartphone, με ένα από τα παλιά κινητά με πλήκτρα! Τόσο μεγάλο είναι το χάσμα μεταξύ ενός Tesla και ενός άλλου αυτοκινήτου τηε ίδιας κατηγορίας!

Το μέλλον είναι ήδη εδώ και αρκετά προσιτό πλέον...

Ραντεβού στο επόμενο! Να είστε όλοι καλά!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις