Ένα εξαιρετικό Οικογενειακό Αυτοκίνητο... για Τρίτεκνους
Σήμερα, θα μιλήσουμε για μία ιδιαίτερη κατηγορία οικογενειών, αυτή των τρίτεκνων οικογενειών!
Οκ, υπάρχουν και οι πολύτεκνοι (4 παιδιά και άνω), με πιο μεγάλες ανάγκες και "δυσκολίες", αλλά οι τρίτεκνοι, είναι μία κατηγορία που ανεβαίνει συνεχώς και ακούγεται αρκετά συχνά, πλέον.
Μέχρι 2 παιδιά, τα πράγματα είναι εύκολα (όσον αφορά στις μετακινήσεις..) και τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι αποδεκτά, αρκεί να έχουν χώρους (δυστυχώς ή ευτυχώς, με τα παιδιά, χρειάζεται κάποιος χώρους..!).
Η δική μου οικογένεια (όχι αυτή στην οποία μεγάλωσα, αλλά αυτή που δημιούργησα), ανήκει σε αυτή την κατηγορία! Έχω 3 μικρές πριγκίπισσες που χρειάζονται μετακίνηση, πέρα από όλα τα άλλα..
Όταν αγόρασα το Leon, είχα ένα παιδί, οπότε, ήθελα κάτι απλό και συμβατικό, άρα το Leon ήταν τέλειο! Δεν είναι το πιο άνετο, ούτε το πιο ευρύχωρο, αλλά για ένα παιδί (ή το πολύ μέχρι δύο που φανταζόμουν τότε..) είναι αρκετό.
...όμως, δεν κράτησε για πολύ αυτό.. Τα παιδιά, από ένα που ήταν, έγιναν αυτομάτως τρία (τα επόμενα ήταν δίδυμα!) και έτσι το project μετακίνηση, έγινε άμεσα εξαιρετικά δύσκολο..!!
Παρακάτω, μπορείτε να δείτε ένα video που είχα φτιάξει παλιότερα, το οποίο, περιέγραφε τις δυσκολίες της μετακίνησης με το Leon:
Έτσι λοιπόν, ήταν επιτακτική ανάγκη, να γίνει κάτι, να αλλάξει κάτι! Τα παιδιά θα μεγάλωναν και σίγουρα δε θα χωρούσαμε τότε..
Ξεκίνησε λοιπόν, η αναζήτηση του επόμενου αυτοκινήτου...
Προϋπόθεση ήταν, το αυτοκίνητο να έχει 3 ISOFIX. Έτσι, θα στερεώνονταν με ασφάλεια 3 καθισματάκια, ένα για κάθε πριγκίπισσα.
Ας πάρουμε αναλυτικά τις επιλογές:
- Πρώτη, ήταν η κατηγορία "Vanάκια"/MPV.
Αυτά, είναι αυτοκίνητα, τα οποία ξεκίνησαν την πορεία τους σαν επαγγελματικά οχήματα, αλλά οι κατασκευαστές, αποφάσισαν να τα μετατρέψουν σε επιβατικά αυτοκίνητα, για μεγάλες ή πιο active οικογένειες. Όταν πήγα και είδα ένα από αυτά (το Opel Combo Life συγκεκριμένα), ήταν πολύ άσχημο.. Όσο και να προσπαθείς, να το κάνεις αυτοκίνητο, πολύ απλά δεν είναι! Έχει πολλούς περιορισμούς, γυμνό μέταλλο στο εσωτερικό, σε αρκετά σημεία (λείπουν ταπετσαρίες και ανέσεις..) και θυμίζει περισσότερο όχημα που χρησιμεύει για μεταφορές ατόμων, από αεροδρόμια σε ξενοδοχεία και τούμπαλιν (απλή μεταφορά δηλαδή..), παρά για καθημερινό αυτοκίνητο!
Έχουν κάποια υπέρ;
Ναι, συνήθως έχουν πόρτα που ανοίγει στα πλάγια (συρταρωτά), κάτι το οποίο είναι πολύ βολικό, αλλά δυνητικά και κάπως επικίνδυνο, αν τα παιδιά είναι ζωηρά.
Επίσης, είναι αρκετά φθηνά (19-20K είχε το Opel Combo Life το 2020) και έτσι, μπορείς να φορτώνεις μέσα, ότι θέλεις (ποδήλατα, πράγματα, κτλ) και να κάνεις τη δουλειά σου, χωρίς να σε νοιάζει σε τι κατάσταση είναι.. Είπαμε, είναι για λίγο πιο active lifestyle!
Τέλος, γίνονται και 7-θέσια και έτσι μπορείς να μεταφέρεις +2 άτομα μαζί σου (γονείς, φίλους, ή οποιουσδήποτε άλλους).
Στο τέλος όμως, απορρίφθηκε (και το συγκεκριμένο και η γενικότερη κατηγορία), διότι, δε μου έκανε ούτε οδηγικά (εικάζω, δεν το οδήγησα..), ούτε για την οικογένεια (για τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω), παρότι φαινομενικά ήταν βολικό..
- Δεύτερη κατηγορία, ήταν τα κυριλέ "Vanάκια"/MPV.
Αυτή, ήταν η κατηγορία του Citroen C4 SpaceΤourer (αντικαταστάτης του Xsara Picasso), Ford S-Max και VW Touran. Το C4 Sportstourer πήγαινε προς κατάργηση και μπορούσαμε να επιλέξουμε, μόνο από ότι υπήρχε διαθέσιμο/ετοιμοπαράδοτο, εκείνη τη στιγμή. Δυστυχώς (ή ευτυχώς, όπως αποδείχτηκε..) δεν υπήρχε διαθέσιμο/ετοιμοπαράδοτο κάτι που να μας εξυπηρετεί, ενώ τα αντίστοιχα Ford και VW ήταν πιο ακριβά και δε θέλαμε να ανεβούμε τόσο ψηλά (το Ford ήταν πιο ακριβό από το VW, όσο περίεργο και αν ακούγεται αυτό..). Το VW πάντως, το είχα λατρέψει! Το είχα δει από κοντά και μου άρεσε πολύ, ήταν εξαιρετικό! Είχε τρομερή ποιότητα εντός (κλασικό VAG), απίστευτους χώρους και γινόταν και 7-θέσιο, αν και όταν το ήθελες, με θέσεις που "άνοιγαν" από το πορτ μπαγκάζ (κρυμένες στο πάτωμα, όταν δεν τις χρειαζόσουν). Βέβαια, ως 7-θέσιο, το πορτ μπαγκάζ γινόταν ισοδύναμο με του Polo, οπότε, δε μπορούσαν να ταξιδέψουν 7 άτομα με full αποσκευές (εκτός αν έκανε κάποιος χρήση μπαγκαζιέρας), παρά μόνο να πάνε τη βόλτα τους. Παρόλα αυτά, ήταν αρκετά ακριβό και έτσι απορρίφθηκε δυστυχώς.
- Τρίτη κατηγορία ήταν τα SUV.
Σε αυτή την κατηγορία, είχα ξεχωρίσει το 5008. Ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο (και 7-θέσιο και πολύ ποιοτικό μέσα και ανέσεις και όλα!), αλλά και με εξίσου ξεχωριστή τιμή και αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο απορρίφθηκε.
Τι πήρες τελικά όμως...;; Θα μας πεις επιτέλους;
Πήρα ένα Citroen C5 Aircross!
Ώπα, ώπα! Πάμε από την αρχή..
Όταν πήγαμε στην αντιπροσωπεία της Citroen, να δούμε (και να κλείσουμε άμεσα, αν ήταν καλό..) το C4 SpaceΤourer, είχε στην έκθεση το C5 Aircross. Όσο ο πωλητής μίλαγε με κάποιους άλλους πελάτες, εγώ το χάζευα και το έδειξα και στη γυναίκα μου.
"Πολύ ωραίο", μου λέει, "αλλά ας συγκεντρωθούμε στο στόχο μας!" συμπλήρωσε.
Όταν λοιπόν μας έδειξε το C4 SpaceTourer και δε βρήκαμε την έκδοση που θέλαμε και στην τιμή που θέλαμε, τότε βρήκα την ευκαιρία και είπα: "..μήπως να ξαναδούμε το C5;".
Ο πωλητής συμφώνησε (η γυναίκα μου το είχε αγαπήσει ήδη) και μας είπε: "αυτό είναι καινούργιο και εξαιρετικό αυτοκίνητο, θα τα ευχαριστηθείτε σίγουρα!".
Πάμε να το δούμε αναλυτικά..
- Έχει 3 ISOFIX;
Όχι, αλλά έχει 3 ανεξάρτητα καθίσματα πίσω. Έτσι, μπορούσαμε να τσεκάρουμε με ευκολία, αν θα χωράνε 3 όμοια παιδικά καθίσματάκια πίσω (αν χωράει ένα, αυτό σημαίνει ότι χωράνε όλα).
Όταν λοιπόν το βλέπαμε στην έκθεση, έφερα το υποψήφιο κάθισμα από το Leon και το βάλαμε στο εκθεσιακό C5, στο ακριανό κάθισμα. Κατεβάσαμε την πλάτη του μεσαίου (3 ανεξάρτητα είπαμε..) και πέρναγε "περασιά". Ήθελε λίγη προσπάθεια, αλλά δε σκάλωνε κάπου εμφανώς.
Έτσι, έχουν μπει στη σειρά τρία Britax Romer Advansafix III (τώρα έχει ανανεωθεί με το IV), τα οποία είναι σαν να ήταν φτιαγμένα, για αυτό το αυτοκίνητο (ή το αντίθετο)!
Εδώ είναι και το λεπτό σημείο: παίρνοντας κάποιος την απόφαση, να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο (λόγω 3 παιδιών), πρέπει να σιγουρευτεί, ότι τα παιδικά καθίσματα που έχει υπόψη του χωράνε στα πίσω καθίσματα, ή να βρει ένα συνδυασμό που να ταιριάζει (αυτοκίνητο και παιδικά καθίσματα). Αυτό είναι αρκετά σημαντικό, ώστε να μην υπάρχουν εκπλήξεις μετά...
Και με το 3ο ISOFIX που λείπει, τι γίνεται; Ευτυχώς, η μεγάλη κόρη χρησιμοποιεί πλέον κανονική ζώνη στο κάθισμα, έτσι, το κάθισμα της είναι πρακτικά "σφηνωμένο" στα άλλα δύο (τα οποία είναι στερεωμένα με ISOFIX και το συγκρατούν κάπως) και αυτή δένεται με την κανονική ζώνη.
- Από χώρους πως πάει;
Χώρους έχει αρκετούς (έως πολλούς)! Έχει τεράστιο πορτ μπαγκάζ (γύρω στα 600 λίτρα) και εδώ βρίσκεται ένα λεπτό σημείο: για κάποιο λόγο, οι Γάλλοι δίνουν μεγάλη έμφαση στο πορτ μπαγκάζ, "τρώγωντας" ουσιαστικά χώρο, από τους πίσω επιβάτες. Έτσι, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι και ότι καλύτερο (θα μπορούσαν να ήταν περισσότεροι για τον όγκο/μέγεθός του).
Επίσης, τα "παχιά" και πολύ άνετα μπροστινά καθίσματα ενισχύουν αυτή την κατάσταση (περιορισμένο χώρο για τους πίσω επιβάτες).
Να σημειώσω εδώ, πως είχα παρατηρήσει το ίδιο ακριβώς, όταν κοίταζα το 308 (την περίοδο που αγόρασα το Leon). Εξαιρετικό αυτοκίνητο σε όλα, πολύ μεγάλο πορτ μπαγκάζ (400 λίτρα) για την κατηγορία, αλλά, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες υστερούσαν πολύ! Έτσι, κατέληξα στο Leon (δεν ήταν ο μόνος λόγος, το Leon το είχα "βάλει στο μάτι", από αρκετά παλιά, όταν είχα οδηγήσει το 1.4TSI 2ης γενιάς..).
Επιστροφή στο C5 και τους χώρους πίσω.. τα παιδιά δεν είναι μεγάλα ακόμα και χωράνε μια χαρά!
Πιστεύω ότι, όταν θα φτάσουν τα πόδια τους να μη χωράνε, τότε, μάλλον θα είναι αρκετά μεγάλα και δε θα πηγαίνουν διακοπές ή βόλτες μαζί μας, αλλά με τις παρέες τους. Επίσης, μπορεί μέχρι τότε, να έχουμε αλλάξει αυτοκίνητο..
- Στο δρόμο πως είναι;
Με μία λέξη.... ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ!! Είναι ένα αμάξι που χαίρεσαι και θέλεις να οδηγείς! Έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά! Τα φρένα του είναι πολύ καλά και δυνατά, δε σου λείπουν, όσο φορτωμένο και να είναι! Το στρίψιμο του; Πάρα πολύ δυνατό, δεδομένου του μεγέθος και του όγκου του! Είναι σαν ένα μεγάλο, ψηλό και ελάχιστα "πλαδαρό" hatch! Θα πάρει λίγες παραπάνω κλίσεις (λογικό, είναι προσανατολισμένο στην άνεση και το κάνει εξαιρετικά!), αλλά θα στρίψει με ακρίβεια και θα ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού, ακόμη και όταν οδηγεί μόνος του και απολαμβάνει (χωρίς την οικογένεια).
Μια ωραία σχετική ιστορία: ήμασταν σε διακοπές και πετάχτηκα σε ένα κοντινό φαρμακείο, για να πάρω κάποιο φάρμακο, για ένα από τα παιδιά. Στην επιστροφή, έχασα το δρόμο (τι, δεν κάνει λάθη το Google Maps..; Κι όμως, κάποιες φορές κάνει..) και έτσι, βρέθηκα σε μία επαρχιακή στροφοδιαδρομή, η οποία ήταν πάρα πολύ δυνατή.. Το καλύτερο λάθος που έχω κάνει! Απόλαυσα το αυτοκίνητο (ήμουν και μόνος..), όσο δεν πάει! Δεν είναι hatch (πόσο δε μάλλον hot hatch..), αλλά είναι ένα απολαυστικό μεγάλο αυτοκίνητο! Θα κάνει χατήρια και τερτίπια, τηρουμένων των αναλογιών!
Και από δύναμη πως είναι; Δε θα βάλει φωτιά (έχω το 1.2 Turbo βενζίνη με 130 άλογα), αλλά θα κινήθει αξιοπρεπώς, ακόμα και φορτωμένο και δε θα αφήσει τον οδηγό του ποτέ και πουθενά ξεκρέμαστο!
- Από άνεση τι λέει;
Το δυνατό του σημείο! Είναι μαγικό χαλί! Είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για την οικογένεια και τις μετακινήσεις της! Οι λακούβες ισιώνουν με ένα μαγικό τρόπο και δεν περνούν στο χώρο επιβατών!
Αν είσαι δε προσεκτικός και δεν πέφτεις σε όλες μέσα (έχω συνηθίσει να είμαι, οδηγώντας χαμηλά και "σκληρά" αυτοκίνητα για χρόνια..), τότε η άνεση είναι εκπληκτική! Σε συνδυασμό με την άνεση από τα πολύ μαλακά καθίσματα, είναι ένα αμάξι που χαίρεσαι στο δρόμο και φτάνεις παντού ατσαλάκωτος!
- Άλλα συν και πλην;
Μετά από 3 χρόνια "συμβίωσης" μαζί του, έχω παρατηρήσει και έχω να σχολιάσω τα παρακάτω:
- Η πόρτα του πορτ μπαγκάζ δεν ανοίγει πολύ ψηλά και με μεγάλη γωνία (τουλάχιστον, όχι όσο θα ήθελα, ή θα περίμενα, από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του). Δεν είναι στα αλήθεια κάτι τρομερό, αλλά κάποιες φορές, μπορεί να γίνει ενοχλητικό, ειδικά όταν πας να φορτώσεις μεγάλα πράγματα.
Θεωρώ, ότι σε αυτό το σημείο, οι Γάλλοι κάτι δε σχεδίασαν σωστά (υπάρχει περίπτωση να είναι όλοι τόσο κοντοί...;; Δεν το δοκίμασε κανένας ψηλός να πει τη γνώμη του..;;).
- Οι ποτηροθήκες είναι σχετικά στενές, με αποτέλεσμα, να μη χωράνε ταυτόχρονα δύο ποτήρια freddo espresso. Το ένα ακουμπάει και χτυπάει με το άλλο (είναι πολύ στριμωγμένα..) και υπάρχει η φοβία μήπως "ξεκουμπώσει" κάποιο από τα καπάκια και κάνεις μπάνιο..
Επίσης, δε βοηθάει και το ύψος! Το χέρι (αγκώνας) βρίσκει συνέχεια (με οποιοδήποτε ρόφημα) και αν έχεις μηχανικό κιβώτιο, πρέπει να αλλάζεις ταχύτητες, έχοντας μία περίεργη κλίση στο χέρι, κάπως σαν κρεμασμένος. Το πράγμα γίνεται ακόμα χειρότερο, αν βάλεις μπουκαλάκι νερό, σε μία από τις δύο ποτηροθήκες.
Άλλο ένα εργονομικό φάουλ από τους Γάλλους.
- Τελευταίο αρνητικό στοιχείο, αποτελεί ο διακόπτης των alarm, ο οποίος είναι τοποθετημένος δίπλα στο συνοδηγό και μακριά από τον οδηγό. Έτσι, θέλει λίγο τέντωμα, για να φτάσει κάποιος τα alarm και δικάως αναρωτιέται: "μα καλά.. μήπως περιμένουν από το συνοδηγό να τα ανάψει..;".
Παρόλα αυτά, για να είμαι δίκαιος, μετά από λίγο καιρό συνηθίζεται και δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα.
- Πάμε τώρα στα θετικά! Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός (όπως επιτάσσει η μόδα) και πολύ όμορφος, όπως όλοι οι αντίστοιχοι. Εκεί λοιπόν, υπάρχει μία ένδειξη που δείχνει το όριο της ταχύτητας. Καθώς κινείται το αυτοκίνητο, διαβάζει τις εξωτερικές πινακίδες (με εξαιρετική ακρίβεια να προσθέσω) και εμφανίζει στο ταμπλώ, το όριο που λένε οι πινακίδες. Συνήθως, τα όρια αυτά είναι αρκετά χαμηλά, αλλά καλό είναι να τα έχεις πάντα υπόψη σου.
- Ένα άλλο θετικό feature, είναι αυτό του lane assist. Αυτό το feature, έχει και θετικά και αρνητικά στοιχεία. Γενικά, διορθώνει την πορεία του οχήματος, όταν δει, ότι δεν ακολουθεί τις λωρίδες του δρόμου. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο, σε ένα μεγάλο δρόμο (όπως ή Εθνική Οδός, η Αττική Οδός, κτλ), όπου το αυτοκίνητο κάνει μικροδιορθώσεις, ώστε να μείνει στην πορεία του.
Σε έναν επαρχιακό δρόμο όμως, οι διορθώσεις αυτές, μπορεί να είναι απότομες, άγαρμπες και σε κάποιες περιπτώσεις αχρείαστες, καθότι, εν γνώση σου, μπορεί να μην έχεις ακολουθήσει πιστά τη λωρίδα και να έχεις οδηγήσει με πιο πολλές "γραμμές". Αυτό δεν έχει γίνει απαραίτητα, επειδή θέλεις να κινηθείς "ψυχωμένα", αλλά ακόμα και για να μη ζαλίζεις την οικογένεια, με άσκοπες αλλαγές πορείας. Το σύστημα αυτό βέβαια απενεργοποιείται, όπως και τα περισσότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αλλά είναι ένα ακόμα πράγμα που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου.
- Τέλος, η θήκη που υπάρχει ανάμεσα στους αγκώνες των δύο επιβατών εμπρός, είναι αρκετά μεγάλη (χωράει πραγματικά τα πάντα!) και μάλιστα ψύχεται από τον αέρα του air-condition.
Συνεπώς, μπορείτε να βάλετε εκεί, κάτι που θέλει μικρή ψύξη, είτε κάποιο φαγώσιμο, είτε κάποιο φάρμακο/κρέμα, ή οτιδήποτε άλλο και να διατηρηθεί, όσο γίνεται καλύτερα.
Νομίζω, ότι παρουσίασα το αυτοκίνητο, όσο πιο αναλυτικά μπορούσα και ελπίζω να έδωσα μία καλή λύση σε τρίτεκνους (ή μη)! Αν γνωρίζετε κάποιους, απλά μοιραστείτε το άρθρο μαζί τους, ώστε να ενημερωθούν και αυτοί!
Επίσης, θέλω να πω εδώ, πως τα αυτοκίνητα που έχω αναφέρει παραπάνω, υπήρχαν την εποχή που έψαχνα αυτοκίνητο και πήρα το C5 Aircross (το 2020 δηλαδή) και τώρα, τα περισσότερα από αυτά, δυστυχώς δεν υπάρχουν.
Τα μόνα που υπάρχουν ακόμη, από τα προαναφερθέντα, είναι το Citroen C5 Aircross και το Peugeot 5008. Αν σας ενδιαφέρει, να κάνω μία έρευνα στην αγορά και να κάνω update το άρθρο, ή να γράψω ένα νέο αντίστοιχο άρθρο, γράψτε το μου στα σχόλια! Τέλος, αν κάποιος, έχει updated/σημερινές πληροφορίες για το συγκεκριμένο segment της αγοράς, μπορεί να τις παραθέσει στα σχόλια και να κάνουμε σχετική συζήτηση!
Αν υπάρχουν ερωτήσεις, σχετικά με το αυτοκίνητο, ή τη συγκεκριμένη αγορά, θα χαρώ να σας ακούσω και ευχαρίστως να το συζητήσουμε/αναλύσουμε περαιτέρω στα σχόλια!

Ως τριτεκνος πρόσφατα και εγώ μπήκα στην ίδια διαδικασία με εσένα να βρω αυτοκίνητο που να καλύπτει τις ανάγκες τριών παιδικών καθισμάτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά παρήγγειλα το C5 aircross αλλά θα ήθελα να ενημερώσω όποιον βρεθεί στην ίδια θέση σήμερα και τύχει να διαβάσει το blog σου, ότι πλέον δεν υπάρχει κανένα αυτοκίνητο που να χωράει 3 παιδικα καθίσματα στην δεύτερη σειρά. Το C5 aircross που παρήγγειλα ήταν από τα τελευταία κομμάτια που παράγονται αφού το νέο μοντέλο που έρχεται από Σεπτέμβρη δεν θα έχει 3 ξεχωριστά καθίσματα όπως έγινε επίσης με το ανανεωμένο 5008.