e-Scooter για Petrolheads

"Το πήρα τελικά!!"

Αυτή ήταν η έκφραση φίλου από τη δουλειά, για το καινούργιο ηλεκτρικό πατίνι που αγόρασε! 

Πατίνι..;; Σιγά.. Αυτά κυκλοφορούν εδώ και αρκετά χρόνια, δεν πήρε και κάτι τρομερό..
Κάθε μέρα, βλέπεις τουλάχιστον έναν, επάνω σε πατίνι.. 
Αμ δε... Αυτό δεν ήταν το "κλασικό" Xiaomi, το οποίο έχει κυριολεκτικά κατακλύσει την αγορά..

Ο φίλος πήρε ένα Dualtron Victor!

Ώπα, ώπα, τι είναι αυτό; Θα σας πω, κάντε λίγο υπομονή!
Μπαίνω λοιπόν το πρωί στη δουλειά και το βλέπω παρκαρισμένο δίπλα στο γραφείο του. Έχω ξαναδεί πολλές φορές πατίνι.. Αυτό δεν είχε καμία σχέση με τα πατίνια που ξέρετε ή έχετε δει..

Μεγάλο, πρησμένο, επιβλητικό, σαν να βλέπεις Lancia Delta Integrale, BMW M2 ή Yaris GR δίπλα σε Fiat Panda ή Hyundai Atos! "Αντρίκιο" πράγμα!

Έτσι ακριβώς είναι και η οδήγηση του! Όπως ακριβώς είναι η εμφάνισή του, έτσι είναι και ο τρόπος που κινείται στο δρόμο (ή το πεζοδρόμιο)!
Από τον ίδιο φίλο, είχα οδηγήσει και το αντίστοιχο Xiaomi παλιότερα.. 
Μου έκανε θετική εντύπωση, εννοείται, αλλά δεν ήξερα και πολλά από πατίνια και δεν είχα ξανα-οδηγήσει μέχρι τότε..!

"Σπρώξε λίγο με το πόδι και μετά πάτα γκάζι και θα αρχίσεις να κινείσαι".

Και είχε πολύ πλάκα, χαβαλέ θα έλεγε κάποιος! Έκανα αρκετές βόλτες μέσα στο πάρκιν, τραβήξαμε και τις "απαραίτητες" φωτογραφίες/βίντεο και μου έμεινε μία ωραία ανάμνηση από αυτή την εμπειρία!

Το σκηνικό επαναλήφθηκε και με το νέο πατίνι: "θέλεις να το κάνεις βόλτα να δεις πως πάει;"

Τι λέει τώρα..; Να οδηγήσω αυτό το "πράγμα"..; Φοβόμουν.. Από την εμφάνιση και μόνο, φοβόμουν..
Σαν να σου λένε να οδηγήσεις Supercar, όταν έχεις μόλις πάρει το δίπλωμα..
Κι όμως.. Η εμπειρία αποδείχθηκε απίστευτη!

Άλλο πράγμα ετούτο... #ti_einai_ayto_re?

Ανεβαίνεις επάνω και είναι πιο στιβαρό, πιο φαρδύ, πιο βαρύ, σαν να πηγαίνεις από παπάκι σε μηχανή Chopper.. Βαριά, Harleάδικη, ανόθευτη.. (εντάξει, τύπου Harley, μιλάμε για ηλεκτρικό "όχημα"..)

Η οδηγία παρέμεινε ίδια: "σπρώξε με το πόδι και πάτα γκάζι"!
Συμπλήρωσε όμως: "Πρόσεχε, είναι πιο δυνατό αυτό από το Xiaomi, μη φοβάσαι όμως, στο έχω βάλει στο χαμηλότερο και θα είσαι μια χαρά!".

Να μη φοβάμαι λέει.. Καλά..

Ξεκινάω, όλα μια χαρά! Ώπα..! Κάνω μία βόλτα και επιστρέφω! 

- "Πως σου φάνηκε;" με ρωτάει.
- "Τέλειο! Να κάνω άλλη μία;"
- "Ναι ρε, κάνε ότι θες!"
- "Ρε συ είναι πολύ ωραίο αυτό! Καμία σχέση με το Xiaomi!"
- "Να στο βάλω στο λίγο πιο δυνατό να δεις;" ρωτάει, αφού με βλέπει ότι ψήθηκα και μου αρέσει!
- "Βάλτο.." απάντησα διστακτικά..

Πιο ψυχωμένο αυτό το πατίνι.. Πολύ πιο ψυχωμένο! Με ετούτα και με εκείνα, δοκίμασα όλες τις "σκάλες" μέχρι το πιο δυνατό! Στην πιο δυνατή (τελευταία!) σκάλα, ήταν αρκετά απότομο! 
Το ένιωθες "να λυγίζει" από τη δύναμη! Δε λύγιζε στα αλήθεια, μάλλον καθόταν στην ανάρτησή του (τεράστια διαφορά από το Xiaomi που δεν έχει καθόλου ανάρτηση..)! 

Και πάμε τώρα στο ride quality, αφού μιλήσαμε για τη δύναμη. Έχει πιο μεγάλους τροχούς, όπως επίσης και ανάρτηση, άρα, περνάει από ανωμαλίες με ευκολία, ενώ με το Xiaomi, ήταν πιο επίφοβα τα πράγματα! Αρκετά πιο επίφοβα.. Έχουν κυκλοφορήσει πολλά βιντεάκια, με το πατίνι να πέφτει σε ανωμαλία, να "σκαλώνει" και τον αναβάτη να πέφτει στο έδαφος (να τρώει μία μεγαλοπρεπέστατη "σούπα" κοινώς..).. Με αυτό το πατίνι, κάτι τέτοιο, δε θα γινόταν ποτέ!
Σε σύγκριση με αυτό, είναι εμφανέστατη η έλλειψη ανάρτησης του Xiaomi.. 

Το επόμενο αξιοπρόσεχτο κομμάτι, ήταν τα φρένα
Πάταγες το φρένο και το πατίνι σχεδόν γονάτιζε (όχι επικίνδυνα όμως, επίσης, επίτηδες πατούσα το πίσω φρένο, για να μην έχουμε εκπλήξεις..) και σταματούσε αμέσως!
Προφανώς, πολύ χρήσιμο και καίριο κομμάτι, αφού αυτό το πατίνι είναι πιο δυνατό.. Πολύ πιο δυνατό!

Επίσης, όταν είχαν βγει τα πατίνια, μου είχε μπει η ιδέα για tuning πατινιών.. 
Τι θα γινόταν εάν μπορούσαμε να αυξήσουμε το γκάζι, να βάλουμε πιο μεγάλα ελαστικά, κτλ..;;

Μου λύθηκε η απορία!

Θα είχαμε φτιάξει κάτι αντίστοιχο, το οποίο όμως, δε θα πλησίαζε ούτε στο ελάχιστο, αυτό το πατίνι... 
Αν έχετε οδηγήσει πατίνι, φανταστείτε, ένα πατίνι που τα κάνει όλα καλύτερα και πιο "υπερβολικά" (με μεγαλύτερο δράμα..), αλλά εργοστασιακό! 
Θύμιζε σε εμπειρία το Fiat Grande Punto Abarth που είχα οδηγήσει.. Tuned από το εργοστάσιο!

Και τελικά είμαι πολύ fan, πλέον, αυτής της ιδέας! Να πάρεις κάτι "έτοιμο", χωρίς να πειράξεις ούτε μία βίδα! Χωρίς πειραματισμούς, έφτιαξα ετούτο, ώπα, δεν παίζει εκείνο και άλλα τέτοια που έχει το tuning..
Όσοι έχουν ασχοληθεί, έστω και λίγο, καταλαβαίνουν... (και μάλλον κουνάνε και το κεφάλι, όπως το διαβάζουν αυτό..)

Τέλος, όσο γρήγορο ή αργό και να είναι ένα πατίνι (ή οποιοδήποτε όχημα!), φροντίζουμε πάντα την ασφάλεια μας! Φοράμε πάντα κράνος, δένουμε τη ζώνη ή ότιδήποτε άλλο έχει το όχημα που οδηγούμε/είμαστε επιβάτες και οδηγούμε πάντα προσεχτικά, ειδικά όταν οδηγούμε πιο μικρά και "αδύναμα" οχήματα (όπως scooters καλή ώρα, ποδήλατα, κτλ.)!

Και κάτι τελευταίο: Ωραία μας τα είπες, αλλά η τιμή του; Πόσο πάει αυτό το ωραίο που περιέγραψες; "Απαγορευτική" (τηρουμένων των αναλογιών), αλλά συνάμα αντάξια των ικανοτήτων του! 

Δε θα παίρνατε όμως, ένα supercar στην τιμή ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου, έτσι δεν είναι; 😉

Απολαύστε υπεύθυνα και με προσοχή!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις