Φόρτιση Μπαταρίας μέχρι το 80%

Έστω ότι αποφασίσατε να πάρετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Οι λόγοι; Διάφοροι, αλλά δεν είναι το θέμα μας τώρα..

Το φορτίζετε λοιπόν και απολαμβάνετε την ησυχία στις βόλτες σας (η ησυχία στις καθημερινές διαδρομές είναι ένας από τους κυριότερους λόγους για να επιλέξετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο). 

Τι γίνεται όμως με τη φόρτιση;;

Εδώ ξεκινάνε τα ωραία...

Η VW αναφέρει ξεκάθαρα σε ένα video της (μπορείτε να το βρείτε παρακάτω), ότι δεν πρέπει να φορτίζουμε τις μπαταρίες πάνω από το 80% και για αυτό το λόγο, έχει βάλει το αντίστοιχο limitation σε κάποια έκδοση του λογισμικού των αυτοκινήτων της. 


Αυτό συμβαίνει για συντήρηση της μπαταρίας και την καλύτερη απόδοσή της στην πάροδο του χρόνου.

Ασφαλώς, αναφέρει ότι αν χρειάζεσαι full charge, γιατί πρέπει να κάνεις κάποια μεγάλη διαδρομή/ταξίδι, μπορείς να απενεργοποιήσεις το αντίστοιχο feature και να φορτίσεις το αυτοκίνητο, μέχρι το 100%.
Όμως, για καθημερινή χρήση, συστήνει το 80%, για maximum διατήρηση της μπαταρίας.

Κάτι αντίστοιχο, συμβαίνει και με όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές (κινητά, tablets, laptops, κτλ).
Το 4ετίας (πλέον..) Samsung Galaxy S9 που διαθέτω, έχει βγάλει και αντίστοιχο μήνυμα στις ειδοποιήσεις.

Έτσι λοιπόν, αναφέρει ότι η μπαταρία έχει χάσει την απόδοσή της και πρέπει να επιδιορθωθεί/αντικατασταθεί (δε χρειαζόμουν το μήνυμα για να το καταλάβω, όλη την ώρα στο φορτιστή είναι, απλά ήταν ωραίο που ήρθε σαν επιβεβαίωση).

Ίσως, αν είχα εφαρμόσει το "κόλπο" του 80%, να είχε διατηρηθεί σε καλύτερη κατάσταση.. 
Θα μάθουμε στο επόμενο κινητό και στο ρολόι (εκεί το εφαρμόζω ήδη, όχι ευλαβικά μέχρι το 80%, αλλά +/- 10%, δηλαδή φόρτιση μέχρι το 70%-90%).

Επίσης, είναι πολύ σημαντικός και ο παράγοντας του κόστους!
Αν το κινητό "ξεμείνει" από μπαταρία (όπως στη δική μου περίπτωση), μπορείς πολύ εύκολα με ένα κόστος 200-300 ευρώ, να το αντικαταστήσεις με ένα άλλο.
Στην περίπτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου όμως, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά (αφού ήδη το κόστος απόκτησής του είναι πολύ υψηλότερο από το αντίστοιχο συμβατικό συμβατικό βενζίνης/diesel), έτσι, η αλλαγή μπαταρίας θα είχε σημαντικά υψηλότερο κόστος (αφού είναι ένα από τα πιο ακριβά parts του αυτοκινήτου).

Τέλος, δε γνωρίζω πόσο διαφορά έχει στην απόδοση της μπαταρίας το quick charge. Γνωρίζω, από τα κινητά πως όσο γρηγορότερο είναι το charging, τόσο περισσότερο πέφτει η απόδοση της μπαταρίας..
Όμως, σε ένα αυτοκίνητο το quick charging είναι απαραίτητο, αφού η ενδιάμεση φόρτισή του (όπως είναι ο αντίστοιχος ανεφοδιασμός στα συμβατικά αυτοκίνητα) μπορεί να πάρει από 20-30 λεπτά, άρα ότι μπορούμε να κερδίσουμε σε χρόνο (σε αυτή τη διαδικασία) είναι καλό και βολικό!

Αν γνωρίζετε περισσότερα, ή έχετε περισσότερες πληροφορίες/εμπειρία στο θέμα, με χαρά να τα συζητήσουμε στα comments. Θα χαρώ πολύ να σας ακούσω!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις