Ηλεκτρικά αυτοκίνητα... Σκέψεις vol.2
Έχω τεράστια αγάπη για το περιβάλλον, όπως έχω και για τα αυτοκίνητα!!!
Έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε με αφήνουν αδιάφορο!
Είναι το trend της εποχής, είναι καινούργια (εδώ σε εμάς, στο "Ελλάντα", γιατί στο εξωτερικό κάνουν τρελές πωλήσεις), είναι talk of the town και έχουμε, όλοι εμείς οι αυτοκινητόβιοι (οι petrolheads), ένα "άγχος" για την επόμενη ημέρα και τη νέα πραγματικότητα.
Συνεχίζω λοιπόν με σκέψεις:
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν αυτοκίνητα!
Τι σημαίνει αυτό;
Ότι μέχρι η αυτόνομη οδήγηση να φτάσει και στα δικά μας αυτοκίνητα, με τρομερή ασφάλεια, τότε που θα μπορούμε όλοι να συνομιλούμε, να πίνουμε το καφεδάκι μας, να διαβάζουμε το βιβλίο ή να βλέπουμε έργο στο αυτοκίνητο-σαλόνι με οδηγό-ρομπότ (το ίδιο το αυτοκίνητο) και ένα AI Personal Assistant που θα μας συνομιλεί, θα κάνει τη γραμματέα κτλ, θα πρέπει να τα οδηγούμε!
Μη γελιέστε, το autonomous driving είναι ήδη εδώ (δοκιμαστικά ακόμα), αλλά όσοι δοκίμασαν το παραπάνω σενάριο, η κατάληξη ήταν πολλές φορές οδυνηρή (δεν υπάρχει ακόμα fully autonomous και η προσοχή μας πρέπει να είναι πάντα στο δρόμο, για να αναλάβουμε τον έλεγχο, αν και εφόσον χρειαστεί!).
Από εκεί και πέρα, όπως έγραψα και παραπάνω, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει πως διέπονται από τους κανόνες της αυτοκίνησης και τις νόρμες που έχουν δημιουργήσει οι κατασκευαστές, στα τόσα χρόνια εξέλιξής τους.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζονται λίγο ως κινητά, ως ηλεκτρονικές συσκευές, ποιο έχει τη μεγαλύτερη οθόνη, τα πιο ωραία γραφικά, ποιο έχει τα περισσότερα gadgets, αλλά ξεχνάμε τελικά ότι είναι κυρίως και πρώτα από όλα, αυτοκίνητα..
Συνεπώς, το ποιο έχει την καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο, πολλές φορές δεν αναφέρεται καν.. Στεκόμαστε στην οικονομία (πολύ σημαντική, συμφωνώ, ειδικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα που το δίκτυο σε κάποιες περιπτώσεις είναι από περιορισμένο έως ανύπαρκτο), τα gadgets και διάφορα άλλα..
Η Porsche Taycan και τα μοντέλα της Tesla (και διάφορα άλλα που αναμένεται να εμφανιστούν σύντομα) έχουν σίγουρα εξαιρετική συμπεριφορά, αλλά αρκετά μοντέλα, ακόμα και σε official videos, δείχνουν τον οδηγό να του μιλάει το αυτοκίνητο και να του λέει "Καλώς ήρθες" και "φτάσαμε", πόσους σφυγμούς έχει, και άλλα παρόμοια, τα οποία πιο πολύ ταιριάζουν σε κινητό, παρά σε αυτοκίνητο.. Καταλαβαίνω... οι νέες τεχνολογίες πρέπει να περάσουν και στα αυτοκίνητα, αλλά πρέπει να οδηγούνται πρώτα..
Τις προάλλες, έβλεπα ένα video παρούσιασης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είχε 500+ άλογα (στραγάλια τα άλογα στα ηλεκτροκίνητα, ψάξτε το!) και ο παρουσιαστής είπε χαρακτηριστικά: ωραία... και που υστερεί; Μάλλον, στην αίσθηση τιμονιού και στην ανάρτηση...
Ώπα, ώπα, μισό, τι είπε βρε παιδιά;;
Πως βάζεις 500+ άλογα σε ένα αυτοκίνητο και το driving feel το αφήνεις στη μοίρα του..;;
Τι να τα κάνεις εν τέλει τα 500+ άλογα, αν δε μπορείς να τα δαμάσεις, να τα ελέγξεις..;
Αυτά τα άλογα είναι επιπέδου BMW Μ5 (βρέθηκα σε ένα ανάλογο event στην πίστα των Μεγάρων, στο οποίο έκανα συνοδήγηση και έχασα τα λογικά μου.. Δεν ήξερα τι να πω, πως να το περιγράψω, δεν έβγαιναν τα λόγια κτλ..).
Όταν φτιάχνεις αυτοκίνητο με απόδοση επιπέδου M5, οφείλεις να έχεις και οδική συμπεριφορά και ασφάλεια, επιπέδου M5..
Το καταλαβαίνω να βάλεις ελαστικά οικολογικά, για να έχει λιγότερες τριβές και μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά το να μην έχεις καλό τιμόνι και ανάρτηση και φρένα (δεν τα ανέφερα πριν..), με τέτοιες ιπποδυνάμεις, το θεωρώ... ασχολίαστο!
Εντάξει, δεν είναι supercars, θα πει κάποιος... Σωστά... Τότε τι να τις κάνουν τις ιπποδυνάμεις από supercars..;
Μία άλλη σκέψη που έχω, είναι σχετική με την αυτονομία.
Η αυτονομία αναφέρεται πάντα στα χαρακτηριστικά (ορθώς), όπως επίσης και το μέγεθος της μπαταρίας (επίσης ορθώς), αλλά ίσως θα έπρεπε να σκεφτούμε και το γεγονός, ότι όλα εξαρτώνται από τη μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Τι εννοώ..;
Όταν είσαι στα "τελειώματα" της μπαταρίας και θέλεις, απλώς να φτάσεις στον επόμενο σταθμό φόρτισης, στο σπίτι, ή στη δουλειά σου (που θα έχει φορτιστή), τι γίνεται με τα περιφερειακά (air-condition, φώτα, αναρίθμητες οθόνες στο ταμπλώ, καθαριστήρες, συστήματα, ηλεκτρονικά, τσιπάκια, κτλ);
Όλα τραβάνε από τη "ζορισμένη" μπαταρία..
Μου έχει τύχει να πάω χωρίς air-condition (και να λιώνω, καλοκαίρι..), μέχρι το επομενο βενζινάδικο, γιατί ήμουν οριακά με τη βενζίνη, αλλά φαντάζομαι, ότι σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυτό το γεγονός, θα το βιώνεις χειρότερα..
Φαντάζομαι, λέω και δεν έχω στοιχεία να το αποδείξω.. Είναι μία εικασία.. Θα έπρεπε να έχουμε στοιχεία του πόσο "τραβάνε" τα περιφερειακά και ποσο επιβαρύνουν, για να πούμε με ακρίβεια!
Ξέρω όμως, ότι σε ένα αυτοκίνητο με ορυκτά καύσιμα, τα φώτα ή το ραδιόφωνο πχ., δε θα επηρέαζαν και τόσο την κατανάλωση..
Μένει να τα δούμε όλα αυτά στην πράξη...
Το μέλλον είναι ήδη εδώ..!! 😊
Να είστε καλά!

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Εισάγετε εδώ το σχόλιο σας...