Γιατί αφορίζουμε συνέχεια την εξέλιξη; Είναι τελικά κάτι κακό;

Όλα γύρω μας εξελίσσονται, αλλάζουν.. Τίποτα δε μένει στάσιμο και αυτή είναι μία βασική αρχή της ζωής..

Κάτι αντίστοιχο, συμβαίνει και στο χώρο του αυτοκινήτου. Τελευταία, ακούμε πολλά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Και εδώ αρχίζει το debate: είναι τελικά καλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Προφανώς και είναι θα πω εγώ. Γιατί όχι άλλωστε; Για ποια χρήση δεν είναι καλά;

Είναι αρκετά γρήγορα; Είναι μάλλον πιο γρήγορα (ή τουλάχιστον ισάξια..), όπως έχουν αποδείξει η Porsche Taycan (πολύ πρόσφατα) και το VW I.D. R.
Tα Tesla δεν τα αναφέρω, διότι παρόλο που είναι πολύ γρήγορα, έχουν να παρουσιάσουν και πολλές άλλες καινοτομίες, όπως πχ αυτονομία στην οδήγηση, οπότε τα θεωρώ μία κατηγορία από μόνα τους. Ήταν πρωτοπόροι ουσιαστικά σε αυτή την αγορά και παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Ήχο καλό κάνουν; Στον ήχο υστερούν (σαφέστατα, ειδικά σε σχέση με ένα καλό μοτέρ), αλλά γίνονται κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση (στην Taycan έχουν προσπαθήσει πάρα πολύ και σε αυτό το κομμάτι).

Οδηγικά τι λένε; Η Taycan προσπαθεί να αποδείξει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ενδιαφέρον και οδηγικά (αναφέρω συνέχεια την Taycan, διότι έχει γίνει πολύ δουλειά, ώστε να θεωρηθεί ένα αυτοκίνητο αντάξιο του brand που κουβαλάει).

Από εκεί και πέρα, τα debate του αν είναι "καλή" η εξέλιξη που έρχεται, τα έχουμε περάσει πολλές φορές στο παρελθόν..

Στα supercars για παράδειγμα και σε όλα τα γρήγορα αυτοκίνητα (είτε sedan, είτε σε οποιαδήποτε άλλη μορφή), το πρώτο debate ήρθε με τα αυτόματα κιβώτια..
Οι γνώμες διχαζονταν.. Έχασαν σε αίσθηση έλεγαν οι μισοί, κέρδισαν σε νούμερα (έγιναν πιο γρήγορα) έλεγαν οι άλλοι μισοί..

Η 911 μέσα στα χρόνια ζωής και εξέλιξης της, κατόρθωσε από ένα δύσκολο, δύστροπο και "αντρίκιο" αυτοκίνητο, να μεταμορφωθεί σε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που μπορείς να οδηγήσεις, το οποίο καλύπτει με φοβερή άνεση, όλες τις ανάγκες και όλα τα γούστα που μπορεί να έχει κάποιος (μπορείς να κάνεις τις καθημερινές δουλειές και να πας στο super market, μέχρι να το οδηγήσεις παθιασμένα σε ονειρεμένες διαδρομές ή/και σε πίστα).

Το ίδιο ισχύει και είναι το trend σε όλα τα supercars (και μη) πλέον.. Η οδήγηση σε όλες τις πιθανές συνθήκες και από όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γκάμα οδηγών, είναι πλέον το ζητούμενο.. Το να μπορείς να πας γρήγορα, χωρίς να είσαι οδηγός αγώνων, είναι ένα ακόμα στοιχείο των σημερινών supercars και λοιπών top of the line αυτοκινήτων.. 
Το αμάξι πλέον βοηθάει τον οδηγό και τον ενισχύει και δεν κοιτάει να τον "δαγκώσει" στην πρώτη ευκαιρία..
Με μία 911, ένα RS6, μία M5 (θα υπάρξει post με συνοδήγηση σε αυτό στην πίστα των Μεγάρων), ένα Nissan GT-R και με πολλά άλλα, μπορείτε να οδηγήσετε τρομερά γρήγορα, χωρίς να είστε οδηγός αγώνων.. Το αμάξι βοηθάει τόσο πολύ που τα κάνει τελικά, σχεδόν όλα μόνο του και αυτό είναι πλέον το ζητούμενο.. Μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, περισσότερες πωλήσεις, μεγαλύτερα κέρδη.
Τώρα, αν θα χάσει λίγο σε αίσθηση με παλιά; Ναι, θα χάσει! 
Η αποτελεσματικότητα κάτω από όλες τις συνθήκες και με τη μεγαλύτερη γκάμα πιθανών οδηγών, έχει και το τίμημά της.

Αντίστοιχα trends, ακολουθήθηκαν και στις πιο μικρές κατηγορίες.. Τα αυτοκίνητα βάρυναν και φορτώθηκαν με εξοπλισμό.. Ζητούμενο ήταν, να είναι ευχάριστα και πιο ασφαλή στην καθημερινότητα..
Δε βγαίνουν αυτοκίνητα πλέον σαν τα Saxoραλλα.. Αυτό έλεγαν οι ειδικοί τότε.. 
Φυλάξτε τα σε αποθήκη, αν έχετε, αγοράστε τώρα, όσο είναι καιρός και όλα αυτά τα συναφή..

Και καλά που δε βγαίνουν ίσως.. Πολλά παιδιά έχουν "χαθεί" με Saxoραλλο..Κυριολεκτικά και δυστυχώς.. Παιδιά που αγνόησαν (ή δε γνώριζαν..) τις ικανότητές τους και τις δικές τους (και αυτό είναι πολύ λυπηρό!).. Δύστροπα αυτοκίνητα και έπρεπε να ξέρεις τι κάνεις και πως το κάνεις.. 
Τέλεια, ναι, αλλά για λίγους γνώστες που θα τα σέβονταν και θα θα τα οδηγούσαν όπως πρέπει, χωρίς να χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα και σε κανέναν..

Και όμως, μετά τα Saxoραλλα βγήκαν αρκετά ενδιαφέροντα hot hatches που ήταν εξίσου αποτελεσματικά και fun to drive.. Το Clio (σε όλες τις ατμοσφαιρικές παραλλαγές) και το Fiesta (το οποίο, ακόμα και σήμερα θεωρείται ένα από τα κορυφαία hot hatches), έρχονται στο μυαλό με ελάχιστη σκέψη (όχι, δεν έχω οδηγήσει προσωπικά, κανένα από τα δύο και στηρίζομαι σε τεστ ειδικών του χώρου)..

Επίσης, τα μοτέρ συρρικνώθηκαν και έβαλαν τουρμπίνες για οικονομία.. Άλλες "κουβέντες" εκεί.. Έχοντας οδηγήσει μικρό "τουρμπάκι" για αρκετό καιρό (το προσωπικό μου Leon, τα τελευταία 4 χρόνια), απλά δεν ξαναγυρνάς σε ατμοσφαιρικό 1600, παρόλο που έχουν τα ίδια άλογα..

Δυστυχώς, ή ευτυχώς, τα αυτοκίνητα φτιάχνονται, για να καλύπτουν την καθημερινότητα και το 90% (και βάλε) των μετακινήσεων μας..

Τώρα για εκείνο το υπόλοιπο 10% που θα είμαστε μόνο εμείς και το αυτοκίνητο..;;

Τα Saxoραλλα, οι παλιές 911, οι παλιές Alfa Romeo, το Megane R26.R και οτιδήποτε αντίστοιχο, ακούγονται απλά τέλεια..!!! 😊

Εσείς, είστε υπέρ ή κατά της εξέλιξης;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις